Var din egen gynekolog!

Så fint! Nu kan ALLA leka doktor på riktigt!
Snackar alltså den nya lanseringen av klamydiatest för hemmabruk som tydligen ska finnas på Apoteket från och med imorgon. Varför kom man inte på detta tidigare?!
Fast varför är det bara till för tjejer kan man undra. Men ja; bättre än inget.
Äh, killar kan gå till mottagning och tjejer kan köra en spa-kväll, inklusive test! Mycket bra, trots orättvisan.
Men ibland så är inte allt så himla rättvist.
Och om killarna är snälla så kanske dom kan få assistera vid hemmatestet?!

----------

Var i Djurmo igår. Det var ingen höjdare om jag ska vara ärlig.
Glömde cigaretterna hemma. Huh. Han drog iväg vid 17.30 på kurs. (han håller på att ta nåt gammal körkort, lätt lastbil eller vad det nu är.)
Kollade på Animal planet, var skithungrig och jätteröksugen.
Vid 20.00 kommer han hem.
Han säger att han kan köra till affären och handla rökdon. För min skull.
Då blir jag glad!
Men sen börjar han prata mat vilket gör mig irriterad.
Jag blir irriterad eftersom affärerna säkert stänger 21.00 och det betyder att vi skulle behöva åka GENAST om jag inte ska bli en jävla abstinenshäxa.
Skall tilläggas att det inte finns gott om affärer i byn. Ingen alls för att vara exakt.
Man måste åka till angrånsande by om det ska bli några inköp.
Han glömmer bort mig och kokar makaroner istället...
Vid 21.30 kommer han ihåg mig, men då är det för sent.

När vi har gått och lagt oss så ska det förstås liggas.
Det enda jag kan tänka på är att jag kommer att vara sjukligt röksugen efteråt.
Efteråt blir det jobbigt; det är kladdig överallt och klockan är mycket.
Jag vill bara åka hem.
Gör så, fast inte förrän imorse. Men sur buss.

Och så börjar jag jobba om 50 minuter.
Slutar 19.00. Egentligen inte eftersom det är beordrad övertid och möte från 19.00...

Men imorgon är det ju iallafall fredag!

------------

Mötet blev inställt.

Men det var konstigt när jag kom hem; i brevlådan hade något stoppat en present!
En sprillans ny Motörheadplansch..? Den var från Gallerix för det såg man på omslagsplasten.
Fast den var varken från Jenny eller Anders(22 år) så då har jag ingen aning...
Mycket, mycket märkligt. Men roligt! Och fin var den också.

Är dock lite besviken över att den inte var från Anders(22 år).
För man håvar in en hel del pluspoäng för överraskningar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback