Ambivalent; ja eller nej?

Varför måste folk gå så sakta? Och snedda fram och tillbaka över gator och torg och vara ivägen?
Det vet inte jag och det är lite därför jag undrar.
Idag känns det i alla fall bättre än vad det gjorde igår och det kan bero på att det är sol idag! Fast 7,8 grader imorse var bara jobbigt och kallt. Palestinasjal på alltså.

I måndags var jag in på Lagerhaus och skulle köpa mig en spaghettiburk i glas. Tänkte att det skulle vara tjusigt att ha ståendes för allmän beskådan. Men.
När jag kom hem och skulle stoppa ner pastan i burken så var ju spaghettin för lång? Men va fan...
Så jag bröt av alla spaghettisar en bit och då funkade det. Men jag tänkte lite på alla dom som inte har nåt att äta också. Så nästa gång tror jag att jag ska ha makaroner i burken istället. Eller penne, tagliatelle eller nåt annat som inte är så långt...

Dagens Don't: Alldeles för lång spaghetti.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback