Den "nya" influensan...

Jag är lite hypokondrisk av mig. Och inte blir det bättre av att det nu sitter affischer på jobbet om den "nya" influensan... Men vadå; är den så himla ny? Egentligen? Det är väl bara det att fler och fler insjuknar.
Kan inte låta bli att äcklas av alla tangentbord och headset man måste vara i kontakt med på jobbet.
För att inte tala om alla medarbetare!
Alltså; jag är mycket tveksam till att ALLA tvättar händerna efter t ex toalettbesök. Speciellt killarna. För av egen erfarenhet vet jag att killar är dåliga på det där med handtvätterier. Usch. Jag vill inte bli sjuk! Sjukare.
Och eftersom ett jobb är ett jobb och man inte ska stanna hemma om man känner sig sjuk så fattar jag väl att folk går hit med svininfluensa och smittar mig. Och med mitt immunförsvar, som redan är helt fucked up, så kan
jag sätta pengar på att jag kommer att få den här sjukdomen.
Jag har i alla fall handsprit i väskan och använder den flitigt. Tycker att jobbet borde dela ut gratis handsprit till dom
som jobbar här. Lite vanlig sprit också för den delen.



Dagens Do: Alcogel i valfri storlek. Ju mer desto bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback