Internets tillförlitlighet.

Ja, jo; internet är ju en bra informationskälla men hur pass tillförlitliga är alla dess källor? Egentligen?
Jag googlar och googlar men hittar nästan aldrig information som man kan
vara helt säker på. T ex det här med hur lång tid det ska ta att få tillbaka mensen efter en medicinsk abort.
På sjukhuset sades det ca 5 veckor men jag hittar allt från 3 veckor och
upp till två månader i sökresultaten. Hur ska man veta?! Det vet man inte.
Men det skulle ju vara bra att veta. För mig.

Hur som helst; fick ju en tid för den gamla efterkontrollen på Borlänge sjukhus, måndag kl. 08.00.
- Vi skulle behöva lite morgonurin, säger sköterskan när jag ringer.
- Okej..?
- Kan du hålla dig tills du kommer tror du? undrar hon.
- Nja.., svarar jag tveksamt.
- Men annars går det bra att kissa i en burk och ta med!
- Jaså, men vad ska det vara för burk då? frågar jag.
- Ja, det kan vara vilken burk som helst, den behöver inte vara steril eller så!

Nähä, nej nej. Så det skulle gå bra att ta en burk med nån gammal skagenröra?
Eller? För den behöver ju inte vara steril eller så.
Jag tänker sterilisera skagenröraburken ändå. OCH pilla bort etiketterna också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback