Mera hångel!

Precis. Men nu har jag tänkt så mycket på det att ordet har blivit skitfult... Hångla. Hångla. Säg det högt och hör vilket ruskigt fult ord det är.
I alla fall så läste jag på nån sida på internet att det t ex är okej att hångla med hur många som helst på en kväll?
Eller att ett så kallat "smyghångel" innebär att man "gömmer sig i ett mörkt hörn och inte berättar för någon. (Rekommenderas om man har en svartsjuk partner.)". What?!
Jag skulle bli jätteledsen om Svansis gömde sig i ett mörkt hörn med någon annan än mig..!

Och, enligt samma sida, anordnas den bästa hångelfesten genom att ha mycket sprit och inte servera för tung mat eftersom gästerna kanske inte blir tillräckligt berusade. Men jösses. Bra sida. Eller inte.


Visste Ni förresten att:
  • Man kan motverka hål i tänderna genom många, och långa, kyssar? Och det genom att din salivproduktion ökar.
  • Oxytocin är ett kemiskt ämne som finns i kroppen och detta sänker blodtrycket och stresshormonerna. Samma ämne lindrar även smärta, läker sår och skador snabbare samt har en lugnande effekt och det är just oxytocin som kroppen utlöser vid hångel och beröring! Dessutom sitter effekten i ett tag.
  • I och med att man utbyter saliv (och bakterier) med någon annan så får man ett utökat immunförsvar. Perfekt!





Dagens Do
: Hångla dig till bättre hälsa!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback