Om en stund.

Ja, det där med "en stund" är väl en definitionsfråga, men jag har tänkt på det där exakt hur många gånger som helst. Citerar mig själv:

"Men åhh, vad är det med killar och tidsuppfattning egentligen?! ”En sväng” är ju typ 2 timmar hos en polare eller 40 minuter på Kupolen... Men med killar tar allt lite längre tid på något vis..! Likaså ”om en stund” och ”alldeles strax”. Själv tycker jag att ”stund” är inom en halvtimme och ”strax” är förbi redan efter 7 minuter... Fast dom kanske räknar tid lite annorlunda på Mars?"


För igår, vid 21-tiden, skulle Svansis gå ner på stan och "snacka med" Mackan. Och han skulle vara tillbaka "om en stund".
När jag gick till jobbet kl 06.20 hade han INTE kommit tillbaka. Så jag sov med öronproppar helt i onödan. Och sen undrar jag lite om ribban är lagd för den kommande helgen?

(Fast jag måste nog ändra mig ang. tidsgränsen för "en stund"; jag är frikostigt och lägger på 30 minuter. Således är "en stund" inom en timme. 9 timmar är det i alla fall INTE. 9 timmar är bara dålig självdiciplin , guldfiskminne och för mycket alkohol.)

Plus att jag får mycket Snicken-feeling av försvinnanden i samband med utgång och sånt får jag alltid lite ont i magen av...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback