Och dagens ord är...

Ambivalent. Verkligen jobbigt. Tänker på saker som ska göras inför den stundande julen...
Med skräckblandad förtjusning. Jag gillar ju ljusslingor och annat pynt, att slå in julklappar och griljera skinka. Och dricka glögg, baka lussekatter och höra värdelös julmusik på radio.
Men nåt som är jobbig med den där högtiden är att jag inte bara kan få vara ledig och ha jul utan att det ska finnas några måsten. Hälsa på släkt t ex.
För jag tycker faktiskt att sånt är lite jobbigt. Det ska snicksnackas om inget alls och det drar ut på tiden och är segt som fan. Hu.
Igår kväll var det inte alls roligt; hade verkligen ont i huvudet, dessutom kände jag mig lite yr också. Nojade över att det var nåt skov på gång.
Har ingen som helst lust att börja ringa och fixa med sånt där för tillfället. Orkade inte säga nåt om det till Svansis heller; känns mest som att jag "skyller" på sjukdomen. Trist att det det ska kännas så... Och så ville jag inte förstöra hans lilla glädjerus över sin nyinköpta skoter heller.
Själv är jag dagens ord gällande den; roligt att åka, väldigt tråkigt om han ska vara borta hela tiden.
Vi får se, vi får se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback