En sån där dag...

Idag är det ingen bra dag, jag känner det. Idag kan det vara en sån där dag som man är sur på...
Vi skulle ju få retroaktiv löneförhöjning fr o m maj och den skulle utbetalas på oktoberlönen, men nej; nåt strul gör att vi inte får den förrän i november. Jävligt typiskt eftersom jag har mer utgifter än vanligt den här månaden. Känns det som.
Jävligt typiskt eftersom jag hade planerat en tatuering modell större den här månaden. Jävligt typiskt eftersom jag behöver köpa endel grejer den här månaden. Jävligt typiskt helt enkelt.
Och jag VET hur den här dagen kommer att fortlöpa, OCH avslutas, efter jobbet; jag kommer hem, diskar, internettar lite, lagar mat, kollar tv och lägger mig i sängen. Där kommer jag inte att kunna sova pga en orgie i snarkningar, gnäll och bensprattel.
I med öronpropparna, få några timmars sömn och upp när klockan ringer 06.50. Inget utöver det vanliga. Som vanligt. Sämst dag.



Ge mig värme, bekymmerslösa dagar på balkongen och kallt vin.
Peace & Love 2009.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback