Kardemummakatt.

En ganska fattig frukost bestående av en yoghurt och kaffe.
När man äter yoghurt i det här hushållet gäller det att vara snabb, eller i alla fall snabbare än Figgo för han fullkomligt ÄLSKAR yoghurt. Han sitter bredvid, sträcker ut tassen blixtsnabbt för att sno skeden. Han ser väldigt rolig ut när han är på yoghurtjakt.
Men eftersom kattmagar är känsliga mot mjölkprodukter så får han inte så mycket av det goda. Fast det finns ju kattmjölk så då borde dom göra kattyoghurt också.
Annars gillar han att äta andra okattiga saker, t ex gurka, burkchampinjoner, havregrynsgröt och majs! Och när han är bajsnödig blir han helt galen och rusar fram och tillbaka som en dåre genom lägenheten, som för att få igång tarmsystemet eller nåt. Men katter är ju lite knasiga överlag och det är väl därför jag gillar dom så mycket! ;D
Om Du är kattägare får Du gärna skriva en kommentar och berätta om din katts/dina katters egenheter och lustiga nycker. :)

Och förresten gör jag som i Arabien och kryddar mitt kaffe med kardemumma, perfekt om man inte har nåt fikabröd! Å andra sidan har jag ju bullar i frysen efter helgens bak. :D



Älskade, knäppa djur!

Kommentarer
Postat av: Sofi

Skall få hem en kattunge idag, om tre timmar! Längtar!!

2009-10-09 @ 11:40:44
Postat av: Helena Rockdiva

Åh, grattis Sofi, blir lite avundsjuk..! Se till att lukta på den ofta för kattungar luktar så jäkla gott! ;D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback