Rockdiva goes maskara.

Men hey; hur vore det att ta en genväg genom maskaradjungeln? Det vore väl fint va? För det är fan svårt det här med att hitta en perfekt maskara. Fast det beror väl på lite vad man är ute efter...
Själv vill jag ha tjockare och längre ögonfransar, men smulor under ögonen undanbedes. Därför tänker jag utvärdera dom fyra maskaror jag, för tillfället, har i min ägo. Vi börjar med:


Max Factor - False Lash Effect
Borsten är ganska stor och tjock vilket gör att den känns klumpig att arbeta med.Resultatet ger lite längre och tjockare fransar men den där lösögonfranseffekten ser jag inte röken av.
Rek. pris 175:-




L'Oréal - Telescopic Carbon Black
Den här köpte jag idag och var så tarv på att testa den att jag använde den på min befintliga maskara. :D Den håller vad den lovar och att fransarna blir mycket längre är det ingen tvekan om! Däremot är det svårt att säga om dom blir fylligare.Borsten är smal och jag tror att den kommer att funka bra.
Rek. pris 155:-




IsaDora - Boost Up Mascara
"Volume-lenght-curl-separation. All In One". Eller inte. Borsten är hård och oböjlig med små plastpiggar som funkar lite halvt. Varken curl eller volym utöver det vanliga. Inget alls utöver det vanliga faktiskt.
En helt okej vardagsmaskara helt enkelt.
Rek. pris 139:-





L'Oréal - Longitude
Longitude testade jag av en kompis och blev fast. Den här maskaran är den bästa jag testat; tjockare, längre och separerade fransar. Och det bästa är att du själv kan bestämma hur dramatiskt det ska se ut beroende på hur många lager du målar! Oavsett mängden lager klumpar den sig inte! (Ja, jag kan ju inte garantera att den är bra om du målar 25 lager, men tre funkar bra.) Borsten är av normalstorlek och enkel att ha att göra med.
Rek. pris 135:-




Kommentarer
Postat av: Anna

Kan du inte testa Fiberwig? Det ska tydligen vara som lösögonfransar har jag hört. Eller så testar jag den själv, nån dag när jag inte redan varit på stan.

2009-10-02 @ 18:20:28
Postat av: Soya ★

testat Lancome? Jag har haft en och samma i flera år och byter inte.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback