Om SJ's skeva vision.

Jag läser följande på SJ's hemsida:

"Alla vill ta tåget!
SJs vision syftar till att få så många som möjligt att välja tåget. För miljö och samhälle är tåget det enda hållbara transportmedlet som kan utvecklas och byggas ut i stor omfattning."


Min slutsats är att SJ vill att vi ska åka tåg istället för att ta bilen.
Men när jag vill åka tåg från Borlänge till Stockholm så kostar en enkel biljett mellan 300-500 kronor. ENKEL resa. Det kan ju bli uppemot 2000 kronor om jag och Svansis skulle ta tåget till huvudstaden. Vad är det för fel?
Är det då konstigt att man väljer att ta bilen och betala 500 kronor för samma resa?!
SJ verkar ju vara lite dumma i huvudet. På riktigt.
För om man är över 26 år så räknar dom med att man tydligen kan lägga hur mycket pengar som helst på att åka med deras jävla skittåg.

Dagens Don't: Att SJ har en vision som förutsätter att man typ är ekonomiskt oberoende.

Kommentarer
Postat av: Soya ★

Word!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback