Riskgrupp? Självklart.

Ja, naturligtvis tillhör både jag och Jenny riskgrupperna när det göller den här gamla influensan; jag med min MS och hon som är gravid. Det hade man ju kunnat räkna ut. Å andra sidan innebär det även att vi har förtur till vaccin.
Om man nu vill ha vaccin. Hur ska man veta?
Ja, ja; man får ju olika information HELA tiden.

Igår var det inte alls fredagsmys här. Vi skulle åka och hyra film och sen handla. Väldigt svårt att hitta filmer man vill se, men till slut hade vi i alla fall tre stycken.
Satte oss i bilen för att fortsätta till Ica Nazi. (Ja, jag vet att Nazi kan uppfattas som stötande om man är helt humorbefriad men om man skriver "Maxi" på telefonen så blir det "Nazi".)
Svansis blev lite grinig på en halv sekund och började gnälla om att det inte fanns nåt att göra bla bla bla.
Och sen ifrågasatte han varför JAG aldrig vill göra nåt? Eller åka någonstans? Vad?!
Om jag inte missminner mig så var det mitt förslag att åka iväg förra helgen.

Nu är det ju tyvärr så att min sjukdom gör att jag ofta känner mig trött, mitt immunförsvar beter sig inte normalt och jag behöver ta det lugnt då och då.
Speciellt som jag inte får sova särskilt bra.
Och just det där med sömnen är ju dumt eftersom det är när man sover som kroppen får en chans att återhämta sig och, t ex, stärka immunförsvaret.
Sen känns det ju jobbigt om jag ska behöva berätta det hela tiden, då känns det mest som att jag "skyller på" min MS.
Hur som helst så handlade vi, åkte hem och jag lagade mat. Serverade maten. Diskade disken.
Kollade på en av filmerna, The Wrestler som inte var så bra. Så jag hoppas att Slumdog Millionaire är bättre.

Vid 23.30 la jag mig i sängen och läste, sen satte jag i öronpropparna och sov.

Jag hoppas på att den här dagen blir bättre, ska snart sätta på lite kaffe och göra mackor.
För när det är lördag så FÅR man frukost kl 12.30! :D

Dagens Do: Lördag helt enkelt!

Kommentarer
Postat av: Soya ★

Ja det är en gåta hur man ska göra egentligen.Jag har nog valt att inte läsa för mycket just för att slippa nojja. Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback