Hur svårt ska det vara?!

Idag tackar jag Josephine för en mycket upplyftande kommentar!
Idag håller jag även på att svimma av frustration över att jag inte kan göra "victory rolls".
För er som inte har en aning om vad detta är så kan jag meddela att det är den snyggaste frisyren genom tiderna.
Lade upp en bild för ett tag sen...
Men vid det tillfället hade jag ju fått hjälp och det tog åtskilliga timmar.
Jag har kollat Youtube på asmånga tutorials; skitenkelt ser det ut. Tjoff, tjoff, klart. Enkelt.
Och sen ställer jag mig framför spegeln och borstar, kammar och slätar ut.
Jag snurrar, vrider och rullar precis som jag har sett att man ska men nej.
Tydligen gör jag inte rätt för det går inte?! Jag är totalt supervärdelös.
Men det ser ju så enkelt ut... Antar att man måste öva, öva, öva.
Men jag tappar tålamodet efter sisådär tre försök.
Funderar på att investera i en locktång när lönen kommer.

Dagens Don't: Omöjliga håruppsättningar som gör mig galen.


Kommentarer
Postat av: Josephine

Haha vilken tur att din senaste läsare då råkar vara frisör ;)

Locktång är bra att ha när mans ka göra victory rolls, dock ska den vara ganska så bred. Du kan göra det med gamla hederliga spolar också, men betydligt lättare med tång som sagt!



Om du gör det både utan tång eller spolar, då ska det touperas i mängder! Helst så mycket så det står ut av sig själv ;)



Good luck =)

2010-04-21 @ 06:43:09
Postat av: Helena

Ha, ha; ibland har man tur! Då är det jag som springer iväg och införskaffar en locktång snarast! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback