Sätt munkavle på hunden.

Alltså; jag pratar så mycket i telefon på jobbet. Då är rasterna/luncherna heliga,
en chans att hålla tyst och slippa höra på folk som tjattrar. Men.
På idag, på min rast, när jag stog ute och rökte kom en tant (som också jobbar här).
HON kunde INTE hålla tyst utan pratade och pratade om allt. Ointressant.
Okej.
På lunchen, när jag stog ute och rökte, kom nån helt random gubbe och sa:
- Det var en hund som skällde så jävligt här borta så jag sa åt tjejen som hade den att sätta munkavle på den.
- Öhh, jaha?
- Ja, ska man ha hund så ska man uppfostra den. Den ska inte skälla på varenda människa som går förbi.
- Öhh, nehej...
- Nej, dom borde titta på nåt program på tv. T ex med den där (nåt kvinnonamn jag inte minns) som hade ett bra program om hundar förut.
- Okej?
Och sen pratade han om SIN hund och bla bla bla.
Jag vet inte men det såg väl antagligen ut som att jag brydde mig.
Eller så såg han att jag inte hade fått den uppmärksamhet jag borde ha och därför pratade han.

Förresten; tur i spelningar, otur i kärleksord.
Jag köpte en trisslott så nästa gång Ni ser mig blogga är jag miljonärska!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback