Damerna först? Nej tack.

Nej, det här med "damerna först" är ju inte alls så snällt som man kan tro.
För efter vad jag läst så kommer uttrycket från typ forntiden då man lät tjejerna gå först in i vad som nu skulle gås in i för att på så sätt se om det fanns faror i form av fiender eller fällor eller så...
Dessutom var det alltid "damerna först" när det skulle förtäras något; mat och dryck kunde ju vara förgiftade.
Så nu vill jag aldrig mera vara först och känna mig lättoffrad.
Idag slutar jag 14.30 och det är bra för då kanske jag lyckas få lite dagsljus. Jag blir så ruskigt trött och orkeslös av det här mörkret.
Kanske att jag till och med orkar städa lite?
Förresten; imorse var det så kallt när jag gick till jobbet att jag trodde att jag skulle börja blöda näsblod... Ovärt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback