En annan tant.

Idag ska jag, för omväxlings skull, prata om en annan tant än mig själv.
Nämligen tanten i lägenheten mittemot. Eller ja...
I alla fall; i lördags såg jag hur det flyttades ut möbler från tantens lägenhet och det kunde bara innebära en sak. Japp, hon har fått plats på ett äldreboende istället!
Bra för henne, bra för oss
Men.
I söndags kväll ringde det på dörren. Svansis öppnade och utanför stod två tjejer.
Med den gamla tanten.
Dom hade släppt in henne i porten eftersom hon sa att hon bodde där. Svansis gick ut i trappen, var borta ett tag och kom sedan tillbaka.
Han berättade att han hade frågat tanten om hon inte hade flyttat (hon hade ju ingen nyckel kvar) och då hade hon svarat att "Jo, det var väl meningen men jag tror inte att jag trivs där..."
Så hon hade alltså helt sonika tagit sin rollator och rymt!
Det slutade med att dom där tjejerna fick ta med henne tillbaka till hemmet.
Fast det verkar jobbigt om hon ska komma hit och ringa på dörren i tid och otid.
Tur att dom har bytt portkod i alla fall.
Synd att vi inte har fått något meddelande om vilken den nya koden är.

Kommentarer
Postat av: Carre

Men lilla "slarvan"... Jag vill inte bli gammal :(

Postat av: Helena

Nä, och eftersom jag tydligen redan är gammal så vet jag att det inte är ett dugg spännande. :p

2010-02-23 @ 11:22:40
URL: http://rockdiva.blogg.se/
Postat av: Noahcarmen

I bookmarked this guestbook. Thank you for good job!

2011-08-02 @ 13:56:44
URL: http://noahcarmen.blogbrief.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback