Och konstigt ont i ögat också.

Har haft några dagars förkylning; nysningar, hosta (som gått från rethosta till den mer slemmiga varianten), huvudvärk, ingen ork och snor till förbannelse.
Nu är det bara hostan kvar, typ.
Om man inte räknar med det konstiga ontet jag har i höger öga. Gör ont när jag tittar åt sidorna. Och uppåt eller nedåt. Eller om jag trycker på det, så det försöker jag låta bli.
Googlade "ont i ögat" för att ta reda på om det var ett vanligt förkylningssymptom men dom flesta resultaten handlade om MS och synnervsinflammation, som tydligen verkade vara ganska vanligt så... Ja, det lär väl ska vara det då. För igår såg jag lite suddigt med ögat, men idag är det bättre.
Och tydligen kunde man inte göra så mycket om synnerven var inflammerad; det var bara att vänta och låta inflammationen läka ut av sig själv. Det tyckte jag lät konstigt. Kanske att jag måste maila min sköterska om det inte blir bättre. Eller om det blir värre...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback