"Rockstjärna orsakade mindre tumult på lasarett"

Så.
Vi åkte till akuten och blev hänvisade till ögonmottagningen.
Väl där hade dom naturligtvis INTE fått någon remiss...
Vi väntade ett tag men sen fick jag i alla fall komma in för undersökning.
Fick helt galna ögondroppar som skulle vidga pupillen för att det skulle vara lättare att se nåt. Inuti ögat alltså...
Och SOM det vidgade!
Jag såg helt jävla drogpåverkade ut på ögonen.
Fast det var jättejobbigt efter undersökningen, som f ö påvisade ett uns av grå starr som grädde på moset, för allt var helt suddigt pga stooora pupiller.
Satte på mig solglajjorna när vi gick tillbaka till akuten för att dom skulle skriva in mig på medicinavdelningen för kortisondropp.
När akutskoterskan såg mig sa hon att jag såg ut som en rockstjärna och syftade alltså på solglasögonen. :D Svansis åkte hem och jag gick till medicinavdelningen.
So far, so good.
Innan dom sätter droppet så kollar dom blodtryck och socker och lite sånt. Stick i fingret, in i sockerkollsapparaten och piip piip.
Sen uppstod det ett mindre ståhej; tre sköterskor kollar apparaten, frågar hur jag mår och ser allmänt märkliga ut... Men jag svarade att jag mår bra, eller ja; förutom ögat då.
Tydligen var orsaken till upptåndelsen mitt blodsockervärde som låg på 1,2...
Nu är ju inte jag så kunnig på sånt där men dom sa att om jag hade haft diabetes så hade jag varit medvetslös, och att det var väldigt konstigt att jag inte ens var svimfärdig. Jahapp. Å andra sidan hade jag ju bara hunnit äta frukost... Så jag fick äta:
  • Två ostmackor
  • En banan
  • Tre koppar kaffe
  • Dextrosol
  • Ett glas saft
  • En skiva rulltårta
  • En bulle
Droppet på fyra timmar var tråkigare än vanligt; hade ingen mp3 och inte kunde jag läsa med mina gigantiska pupiller heller.
Men nu har jag köpt en korsordstidning till mogondagens session som tar sin början vid typ 09.30.
Man ska känna att man lever,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback