Utskriven och sjukhusbefriad!

Jag ogillar verkligen sjukhuslukt.
Det luktar sjukdom, gamla människor, tristess och skolmatsal.
Det känns som att Döden lurar runt varenda hörn, redo att hoppa på vem som helst och framkalla hjärtstillestånd. Men nu slipper jag vara inskriven på ett tag.
Däremot är jag sjukskriven veckan ut.
Och när jag satt i entrén och väntade på att Svansis skulle hämta mig så ringde det en sköterska från Borlänge sjukhus för att meddela att jag har en tid där på måndag kl 11.00.
För den där ögonundersökningen. Det var ju i alla fall ett plus att jag slipper åka till Falun för det.
Men.
Jag skulle få såna där tjackiga ögondroppar igen, så det innebär att jag inte kan jobba på måndag. mest för att jag inte kommer att se nåt.
Men.
Då behöver jag ju nåt slags läkarintyg för den dagen, så det hoppas jag att dom kan fixa där...
Alltså, det här är ingen sjukdomsblogg EGENTLIGEN. :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback