Okej...

Det där med jobbet var ju inte så farligt. Nej, för det var värre än så...
Skit i det; nu ska jag ge Er mina sista dagar i frihet:

I fredags gick jag och Svansis hem till Håkan och drack ett par öl, sen ner på S1 och Engelska.
På Engelska var det konstigt. Nån som man egetligen inte känner, och som man inte har träffat på typ 10 år, skulle prata, prata, hålla om och kindpussas hur länge som helst. Skitkonstigt var det.

I lördags hade jag tidsmaskinsvisning för Joel och sen gick jag ner på Brädgårn för lite kaffe.
Döm om min förvåning när jag fick se detta:


Alive and kicking! Galet!


Kl 16.00 var det dags att bege sig till Amsberg för Hollys dop och sen till Kvarnsveden för att äta dopsmörgåstårta. Väldigt gott! Men det var så mycket barn att jag blev alldeles jättetrött. Så trött att jag inte ens orkade dricka vin fastän Anna ville?! Somnade direkt och vaknade typ 08.00 igår! :D

Vid 12-tiden åkte jag och Svansis till Rättvik där han skulle kolla på nåt jobb. Sen köpte vi en glass i Tällberg och avslutade med en kebabtallrik i Torsång


Mycket härligt väder nu för tiden. :)

Men. När vi skulle åka hem så var bilbatteriet helt omöjligt att ha att göra med. Svansis bror fick komma med startkablar. Det funkade finfint så då åkte vi hem till honom och lånade ett nytt batteri.
Var hemma i typ 1 timme och sen skulle vi åka och ta ett kvällsdopp. Vi bestämde oss för att göra detta i Långsjön. Mest för vi tänkte att det skulle vara minst poliser där. Jo, det var ju körförbud på bilen också... ;D
Sagt och gjort, men när vi klev ur bilen började det spöregna. Jahapp. Jag ville bada ändå men det fick jag inte för Svansis. Han sa att det var farligt när det regnade, blåste och åskade så mycket. Vägen till badet ganska smal och rätt som det var så var det en mötande bil som flög över en stubbe och kraschade in i en annan. Stubbe.
Tur hon hade airbag. Alltså, det var inte vårat fel, det var en minibuss fel.
Men dom stannade inte så då var vi tvungna att göra det. Sen stannade en till kille och Svansis lära ringa ambulans.
Den kvinnliga krascharen blödde endel i munnen och eventuellt var armen av.
Ja, mycket blod var det hur som helst. Hon skulle tydligen hämta sin son och han blev typ lika chockad som sin mamma. Och mitt i spöregnet, blixtarna och blåsten också.
Efter typ 10 minuter kom det två ambulanser och poliser, och då smet jag och Svansis.
Inga poliser i Långsjön? Pyttsan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback