Farligt att rida.

För hundra år sedan jobbade jag på Annonsbladet.
Det var rätt kul faktiskt.
Om jag minns rätt; det kan ju vara lite knepigt att komma ihåg saker som hände för hundra år sedan...
Men jag minns att det var mycket fikabröd varje dag, vilket resulterade i att jag gick upp typ 6 kilo och
två jeansstorlekar på 2 månader.
I och för sig så vägde jag nätta 47 kilo när jag började så det gjorde väl inte så mycket.
Det var kryssning och firmafester också!
En fest hade cowboy-tema eftersom jag på den tiden gick på line dance-kurs! (Ja, faktiskt!)
Så jag fick äran att inviga mina arbetskamrater i denna ädla konst.
Och det var öl, country och käpphästrace.
Jag gav allt i det där jävla racet, minns inte om mitt lag vann men jag skadade i alla fall mitt knä så pass att en av kollegorna var tvungen att skjutsa upp mig till sjukhuset måndagen därpå.
Ja, herregud. :D


Käpphästar är opålitliga djur.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback