Demokrati my ass.

Jo en visst; att Sverige har demokrati låter väl bra MEN röstar du inte som alla andra är du inte välkommen i denna "demokrati".
Syftar naturligtvis på att SD blev vågmästare i gårdagen val.
Dom kom in i riksdagen på grund av att Sverige ger folket rätt att rösta och valfrihet att välja på vilket parti denna röst skall läggas. Enkelt.
Men nu borde politikerna fundera över VARFÖR så pass många människor valt
att rösta på Sverigedemokraterna, det måste finnas en anledning...
Dom kan inte bara låtsas som ingenting och säga saker som "vi tänker inte ta i dom med tång" och att dom inte tänker samarbeta med SD.
Jag tycker att sådana uttalanden låter ganska barnsligt om jag ska vara ärlig.
Naturligtvis håller jag inte med SD på alla punkter, likväl som att jag inte gillar alla andra partiers förslag, men att invandrare skall lära sig svenska borde väl vara en självklarhet?
Att kunna förstå, och göra sig förstådd, är något som alla i ett samhälle vinner på.
Så då kan jag tycka att Jimmie Åkessons uttalande om att SD inte har någon plan att satsa pengar på SFI t ex är rätt paradoxalt. Men som sagt; var nöjda med det lilla och det kunde ju faktiskt ha varit värre. Och tar inte politikerna detta val på stort allvar så kommer det antagligen att bli just det; värre.

Förresten borde ALLA ta sig en funderare, det märker man inte minst på Facebook;
var och varannan har som status att "Om du har röstat på SD är du rasist och du kan plocka bort mig från din vänlista", jag blir så trött på det där att jag kräks.

Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst om det här men det hjälper inte;
vi får knäböja för alliansen i 4 år till.
Själv hade jag gärna sett ett rödgrönt styre men nu är det bara att gilla läget
och hoppas på att sjukdomen håller sig lugn i dessa 4 år.


Kommentarer
Postat av: Jävla Jenny

Ja vad fan, du får ju hålla den där sjukdomen i schack nu. Den kolliderar helt med arbetslinjen. Sjukt osolidariskt av dig att hålla på så där.

Postat av: Helena

Ja, men å andra sidan får jag väl gå och jobba oavsett om jag är frisk eller sjuk. Tur!

2010-09-23 @ 13:29:12
URL: http://rockdiva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback