En idé!

Jag tror att jag vet varför man gillar att beställa grejer på internet;
det är ju för att man har något att se fram emot..!
Fast det kom jag på precis nu och det var egentligen inte det jag skulle skriva om.
Jag skulle skriva om min helg so far.
För det var ju storstädning på schemat.
På initiativ från Svansis.
Det var ju bara det att han åkte till något slags gym imorse och var hemma
runt 11.00. Då hade jag redan hunnit damma, dammsuga, plocka kläder
och torka golvet i sovrummet.
Han städade i vardagsrummet och sen åkte vi och pantade på Ica Nazi.
Och röstade. Inte på Nazi; på biblioteket. Inte så mycket folk=skönt.
Sen hem och jag städade badrummet.
En av dom mest äckliga sakerna jag vet är att göra ren toaletter som killar använder.
För att dom flesta killar envisas med att stå upp när dom kissar,
trots att dom inte kan. För att dom ALLTID ska droppa PÅ toaletten istället
för I den. Så att kisset torkar och blir små kladdiga fläckar som luktar
snusk. Usch. Medan jag höll på med detta så diskade Anders. :)
Sen dammsög han i köket innan han lade sig på sängen och sov...
Så ja; jag fick även dammsuga och torka golvet i både hallen och köket...
Lite orättvist kan jag tycka.

Vid 16-tiden kom familjen Eklund på kladdkaksfika och Jenny hade varit ett
litet gull och lånat ut pengar till mina stövlar, plus att hon var till Kupolen och
köpte dom! Alla Hjärtans-Jenny!

Nu har jag druckit två folköl och tagit en värktablett; fick ju fasligt ont i
lilla ryggen efter att ha stått böjd  över dammsugarslang/skurborste i flera
timmar... Men. Jag har även diskat och gjort kycklingsallad också.
Känner mig helt duktig så egentligen borde jag vara värd något starkare än
folköl eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback