Mongo-Knorr.

Idag skulle det ätas baconbiffar med kokt potatis och bearnaisesås.
Knorrs extrakryddade för att vara exakt.
Nu var det så att jag tydligen hade använt själva förpackningen till annat,
paketinslagning antagligen, så jag hade bara påsarna.
Det gjorde väl inget. Trodde jag...
På påsen stod det "smält smöret" och sen "vispa ner vätskan"...
Men hallå?! Hur MYCKET smör och hur MYCKET vätska?!
Nu vet jag att vätskan i detta fall ska vara mjölk, men om man inte vet
det så skulle ju "vätska" kunna  vara lite vad som helst.
Varför kan dom inte skriva måttangivelser på påsarna?
Obegripligt.
Försökte googla utan resultat, inte ens på Knorrs hemsida.
Det vara bara att kila ner till affären och kolla.
50 gram smör och 2,5 deciliter mjölk. Så nu vet Ni det.
Och jag också.
Men jag tycker ändå att Knorr verkar vara lite dumma i huvudet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback