Hellbilly Jokers.

Ja men va fan vad sakta allt går...
Eller ja, det här med lägenheten i alla fall.
T o m sjukhusliga grejer går snabbare nu för tiden..!
Var ju in till Falun förra vecka för att prata om resultatet av magnetröntgen.
Trodde, i min enfald, att det bara var att prata en sväng och göra nån rutin check up men icke...
Nä, för resultatet av den gamla röntgen var ju inte...optimalt. Tydligen.
'Så dom tyckte att jag skulle byta till starkare bromsmedicin, Tysabri.
Det mest positiva med det var väl att jag slipper ta sprutor på mig själv var eviga dag, ska in till Falun en gång i månaden och få den intravenöst istället.
Fast det mest negativa lär ju ska vara att det är en jävla dödsmedicin...
En dålig biverkning var att man kunde få PML, nån slags hjärninflammation, som tydligen inte var så himla bra.
Eller ja, inte bra alls eftersom man oftast dör om man drabbas av det.
Och har man dessutom ett virus i kroppen vid namn JC-virus så var risken större att får den där hjärngreken.
70-90 % av jordens befolkning bär tydligen på det där viruset.
Skönt att man inte skulle vara ensam om det i så fall...
Ja, hur som så ska jag in och få min första dos dödsmedicin den 20:e december och veckan innan lär jag till mårdcentralen och ta det där blodprovet för att kolla om jag har viruset.
Fast dom sa att man inte kunde få PML första året på Tysabri?
Så jag antar att det blir mycket prover, läkarbesök och MR-röntgen i framtiden.
Men hellre det än att vara död kan jag tycka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback