Vilken färg? Ijänkliggenn?

Jahapp.
Igår ringde Kjell. Han är målare.
Vi kom överens om att lägenheten ska vara tom till på måndag.
Fast det verkade som om kommunikationen mellan honom och HSB är lite...sådär.
Han visste inget om nåt tak och så pratade han om tapeter och målning av köksluckor...
Vilka köksluckor tänkte jag då.
Dom som jag tror står på vinden och som jag aldrig har använt för att dom är typ ur funktion? Ja, jag har ingen aning.
Dessutom är tapeter INTE på tapeten kan man väl säga; jag vill ju ha målade väggar.
Så då var jag tvungen att ringa Micke på HSB.
Han sa att Kjell borde veta att det gällde taket också men han skulle ringa honom.
Jag frågade även om dom hade några särskilda färgprover, för det hade ju varit nice om man kunde få välja.
Ja, åk ner på Färghuset du, svarade han.
Huh? Vadå? Bara ta vilken som eller? Eller vadå? Och golv då? Ska jag välja det också eller? Va fan.
Och det ska ju vara färg i kök och badrum, hörnå.
Jag fattar nada.
Men en sak som jag fattar är att jag ska infinna mig på mårdcentralen den 14/12 kl. 10.40. Ueew.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback