Finns det inget dåligt väder?!

Det beror ju på vad man gillar.
Personligen blir jag glad av sol och värme.
Speciellt i kombination med semester, så nu tycker jag att det är dåligt väder...
So far har jag:

* Diskat. Flera gånger.
* Klippt av halva pälsen på katten. Han blir så jävla tovig när han envisas med att vara ute i regnet.
* Druckit kaffe på Brädgårn. Flera gånger.
* Fått dödsmedicin.
* Åkt buss.
* Mätt en klänning.

Jo, för jag var ju på Falu lasarett idag och lyckades byta telefonnummer med en annan patient.
Per-Ola eller Per-Olov eller vad han nu hette.
För att han pratade och pratade och tyckte att vi kunde samåka nästa gång, det var inga problem för honom.
Och helt plötsligt hade han styrt upp med sköterskan så att vi hade samma tid för nästa månad och jag sa "Perfekt" för att jag inte vågade säga nej.
Typiskt mig liksom.
Han var ju typ 55 år och bodde i Djurås.
Hallå; jag har ju semester!
Jag skulle ju inte behöva varken prata eller vara trevlig på fyra veckor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback